Koleksi Jual Bukus

Blog ini secara khususnya adalah untuk saya me'review' buku-buku koleksi saya.Novel-novel Melayu dan English.Segala maklumat tentang buku-buku ini turut dipaparkan supaya senang untuk sesiapa yang berminat membeli buku-buku tersebut mencarinya di pasaran.Saya juga berharap agar blog saya ini dapat membantu peminat-peminat buku mendapat maklumat dan idea tentang sesuatu buku sebelum membelinya.

Monday, July 03, 2006

Silhouette-Khairul Aswad Ramli


My Book Information :

Judul : Silhouette
Penulis : Khairul Aswad Ramli
Penerbit : Rhythm Distributor Sdn Bhd
ISBN : 983-187-387-4
Edisi : 2004
Tema : Kehidupan / Misteri/Romantik
Mukasurat : 271
Kulit Buku : Lembut
Harga : RM 12.90
Kod : NML0027KAR001LMR

My Rate : ***3/4

Synopsis From Back Cover :


Erlissa yang mewarisi Silhoutte dari ibunya terpaksa berdepan dengan pelbagai rintangan akibat dari rasa cemburu dan irihati manusia. Kemuncak kegemilangan Silhoutte turut memusnahkan diri dan keluarga Erlissa. Erlissa mati di tangan musuh-musuh Silhoutte. Siapakah pembunuh Erlissa sebenarnya? Adakah Fiona yang sememangnya ingin melihat kejatuhan Silhoutte? Mungkinkah Azlan, Safuan atau Sufian?

My Review :

Ini karya pertama yang saya baca dari penulis ini. Karya ini ada unsur-unsur misteri dan jenayah. Genre misteri dan suspens memanglah menjadi kegemaran saya. Jadi karya ini, walaupun penceritaannya ringkas dengan buku setebal 271 mukasurat tetapi tetap mengundang rasa. Ringkasnya saya menyukainya.



0 Comments:

Post a Comment

<< Home