Koleksi Jual Bukus

Blog ini secara khususnya adalah untuk saya me'review' buku-buku koleksi saya.Novel-novel Melayu dan English.Segala maklumat tentang buku-buku ini turut dipaparkan supaya senang untuk sesiapa yang berminat membeli buku-buku tersebut mencarinya di pasaran.Saya juga berharap agar blog saya ini dapat membantu peminat-peminat buku mendapat maklumat dan idea tentang sesuatu buku sebelum membelinya.

Thursday, February 09, 2006

Semarak- Lamia Aimal


My Book Information :

Judul : Semarak
Penulis : Lamia Aimal
Penerbit : Creative Enterprise Sdn Bhd
ISBN : 983-893-412-7
Edisi : 2001
Tema : Kehidupan / Romantik
Mukasurat : 492
Kulit Buku : Lembut
Harga : RM 25.90
Kod : NML0022LAAI001LR

My Rate : ***3/4

Synopsis From Back Cover :

Peritnya mendidik anak bangsa menjadi manusia, perit lagi menahan sakit bila amanah dikhianati manusia-manusia hipokrit. Berbekalkan semangat yang bukan sedikit, diri seringnya dicabar dan tercabar. Lalu tertewaskah dia dengan prinsip sendiri dan menerima salam sayang walau penuh keraguan?

My Review :

Penulis ini memang telah lama saya minati, karya-karyanya terbitan CESB semuanya ada dalam koleksi saya. Saya menyenangi cara penulisan penulis ini. Dengan gaya bahasa yang simple dan sederhana membuatkan pembacaan menjadi laju. Plot cerita ini sebenarnya menarik cuma saya selalu berharap bahawa jika ketebalan buku melebihi 400, cerita itu mesti ada klimaks. Tetapi buku ini agak mendatar- tiada klimaks, namun begitu saya meneruskan pembacaan saya kerana gaya bahasa nya menarik. Tarikan bukan kerana klimaks tetapi gaya bahasa.
Penulis ini memang cukup bagus dalam pembangunan watak-watak. Buku ini juga tidak terkecuali-pembangunan watak yang cukup baik. Buku ini juga dapat mengubati kerinduan saya terhadap penulis ini. Sesiapa yang mengingini buku yang baik gaya bahasa dan penceritaan-buku ini harus dimiliki.

17 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jalan cerita dan gaya bahasa yang menarik di dlm setiap novel lamia aimal.novel semarak ni lebih kepada bahan cerita utk bersantai tidak perlu berfikir. tak rugi kalau membeli.cuma novel lamia aimal yg tidak menarik utk di baca ialah Donia. Itu pendapat saya.

Friday, 07 April, 2006  
Anonymous Anonymous said...

jalan cerita dan gaya bahasa yang menarik di dlm setiap novel lamia aimal.novel semarak ni lebih kepada bahan cerita utk bersantai tidak perlu berfikir. tak rugi kalau membeli.cuma novel lamia aimal yg tidak menarik utk di baca ialah Donia. Itu pendapat saya.

Friday, 07 April, 2006  
Anonymous Anonymous said...

hai..

saya ingin sangat mencari kembali koleksi tulisan lamia aimal.. koleksi yang ada musnah dalam kejadian banjir 2006..

harap dpt bantu sya..
saya sanggup untuk beli semua koleksi lamia aimal sekiranya saya dapat menghubungi penulis ini..
i really admirer her..

contact saya di animzalina@hotmail.com

terima kasih kerana membantu

Thursday, 06 November, 2008  
Blogger iswani said...

saya mencari novel lamia aimal keluaran DBP yang bertajuk Anna Fira...puas mencari di pasaran..harap dapat hubungi saya di iswanii@yahoo.com

Monday, 09 November, 2009  
Blogger Farah Atikah said...

sbnye sy buknlah pemint novel..boleh dibilng gne jri novel yg sy mint..tp sy masih ingat novel 1st yg sy penh bce adlah SEMARAK..start dr novel tue, sy mule bermint dlm penulisan novel..tp sy xpasti ini ke bukunye cz xde tulis nme watak...siapa penulisnye pn sy x ingat cz novel tue sy bce mse form2 kt libry asrama n waktu tue,sy xkenl sgt penulisnye...rmai sgt pinjm smpai xtau dh pd siapa..sy teringin sgt nk bce blik novel tue...sy ingat lg watak utama nme MAIHANI seorg cikgu n nme laki sy luppe tp yg ingat org pgil die RI jek...klu novel yg sy nk cri tue novel nie, tlog bgtau sy kt email nie...eqanutysgurlsz1810@gmail.com...serius, sy nk sgt bce blik novel nie...tq

Monday, 23 May, 2011  
Blogger Unknown said...

hi..i've been looking for this novel since im in school..tp x jumpe2..ciktuanpunyeblog bleh bgtau mane nk dapatkan koleksi buku2 ni? ciusly i miss to read this book damn so much!

if bleh bantu sy bgtau mane nk dptkan novel ni, plez pm sy kat email ni..

nurulsyuhadadin@yahoo.com..

*waiting for ur reply eagerly & i do hope u can help me..

Monday, 30 May, 2011  
Blogger jualbukus said...

salam,

saya hendak menjual buku ini jika saudari berminat nak beli.

oleh sebab buku ini dlm kategori out-of-print, sy jual dengan harga rm80 termasuk kos penghantaran.

Wednesday, 01 June, 2011  
Blogger maeiya said...

as salam.....mcm mana kalu sy nk dptkn novel nie???dh lama sy cri novel ni tp pustaka buku kata diorg dh x publish novel nie......blh bantu x?

Friday, 24 June, 2011  
Blogger maeiya said...

sya sanggup beli novel ni kalu nk jual.....kalu novel ni masih blm terjual,,tolong pm sy kt email ni.... maeiya85@gmail.com....

Friday, 24 June, 2011  
Blogger maeiya said...

sya sanggup beli novel ni kalu nk jual.....kalu novel ni masih blm terjual,,tolong pm sy kt email ni.... maeiya85@gmail.com....

Friday, 24 June, 2011  
Anonymous Anonymous said...

sya nk beli novel nie....ada x??dh lama sya cari ovel nie...sejak tahun 2003 lagi tp x jumpa......harap sgt awk blh bantu sya.....:)

Sunday, 26 June, 2011  
Anonymous Anonymous said...

SALAM... NOVEL NI ADER STOK TAK LAG... SAYA BACA DULU YANG MEMBER....
TAP NAK BUAT KOLEKSI.... NOVEL NI SALAH SATU NOVEL KESUKAAN SAYA....

Sunday, 04 September, 2011  
Anonymous Anonymous said...

SALAM... NOVEL NI ADER STOK TAK LAG... SAYA BACA DULU YANG MEMBER....
TAP NAK BUAT KOLEKSI.... NOVEL NI SALAH SATU NOVEL KESUKAAN SAYA....

Sunday, 04 September, 2011  
Blogger Izzaty Nabila said...

jualbuku...yg RM80 2 buku ap??semarak atau gabungan 3 cerita lamia aimal yg slah satunyer semarak

Thursday, 10 November, 2011  
Blogger Unknown said...

jual bukus, buku yang saudari ada tu, ok lagi tak condition die?

Tuesday, 03 January, 2012  
Anonymous Anonymous said...

saye nak dapatkan novel ni.byk tempat saye cari tp xde.plz bgtaw saya.mohd.aimal@yahoo.com

Saturday, 28 January, 2012  
Blogger Purple Butterfly said...

salam...

kalau buku ini still available, saye berminat untuk membelinya.

Tuesday, 08 May, 2012  

Post a Comment

<< Home