Koleksi Jual Bukus

Blog ini secara khususnya adalah untuk saya me'review' buku-buku koleksi saya.Novel-novel Melayu dan English.Segala maklumat tentang buku-buku ini turut dipaparkan supaya senang untuk sesiapa yang berminat membeli buku-buku tersebut mencarinya di pasaran.Saya juga berharap agar blog saya ini dapat membantu peminat-peminat buku mendapat maklumat dan idea tentang sesuatu buku sebelum membelinya.

Thursday, February 09, 2006

Janganlah Kau Bermimpi- Fazurreeny Marhanif

My Book Information :

Judul : Janganlah Kau Bermimpi
Penulis : Fazurreeny Marhanif
Penerbit : Kreatis Medialoka Sdn Bhd
ISBN : 983-2984-05-X
Edisi : 2005
Tema : Romantik
Mukasurat : 244
Kulit Buku : Lembut
Harga : RM 15.00
Kod : NML0020FAMA002R

My Rate : **1/2

Synosis From Back Cover :

Hampir setiap malam, Melinda dibuai mimpi-mimpi bersiri yang membentuk sebuah kisah cinta yang luar biasa. Menerusi mimpi-mimpi yang sama ini, Melinda diketemukan dengan seorang jejaka tampan lagi bermisteri.
Debaran Melinda mencapai kemuncaknya apabila dia terserempak dengan lelaki yang sama itu dalam hidupnya. Demi sebuah kebenaran, Melinda menggagahkan diri untuk berkenalan. Cinta mula berbunga, tanpa Melinda sedari bahawa percintaannya tidak seindah seperti apa yang diimpikan...

My Review :

Ini adalah buku kedua yang saya baca dari penulis ini. Dari pengamatan saya setelah membaca dua bukunya, target penulis ini mungkin ialah remaja perempuan. Nada dan gaya bahasa memang keremajaan. Namun begitu penulisannya 'licin'. Bahasa yang sempoi ini sememangnya tidak sesuai untuk pembaca yang meminati novel 'dewasa'. Saya membeli buku ini kerana benar-benar tertarik dengan sinopsis di belakang buku. Penceritaan tentang Melinda yang tidak cantik dan masih tidak mempunyai teman lelaki sentiasa bermimpikan seorang pemuda misteri-pemuda misteri dalam mimpinya ditemui di alam realiti. Konflik berlaku bila rakan baik Melinda, Shasha turut menyukai lelaki tersebut. Pembangunan watak yang biasa-biasa sahaja saya kira cukuplah untuk pembacaan peringkat remaja.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home