Koleksi Jual Bukus

Blog ini secara khususnya adalah untuk saya me'review' buku-buku koleksi saya.Novel-novel Melayu dan English.Segala maklumat tentang buku-buku ini turut dipaparkan supaya senang untuk sesiapa yang berminat membeli buku-buku tersebut mencarinya di pasaran.Saya juga berharap agar blog saya ini dapat membantu peminat-peminat buku mendapat maklumat dan idea tentang sesuatu buku sebelum membelinya.

Saturday, July 29, 2006

Noktah- Norhayati Berahim

My Book Information :

Judul : Noktah
Penulis : Norhayati Berahim
Penerbit : Creative Enterprise Sdn Bhd
ISBN : 983-893-387-2
Edisi : 2003
Tema : Kehidupan / Romantik
Mukasurat : 235
Kulit Buku : Lembut
Harga : RM 15.90
Kod : NML0028NOBE005LR

My Rate : ***

Synopsis From Back Cover :

Lia, I tahu you benar-benar terluka dengan apa yang terjadi. Hak you untuk menyimpannya sebagai dendam. Namun I tahu, I juga punya hak untuk terus mengasihi you. Lia, Ambilah masa selama mana yang you mahu untuk berfikir dan bagi menghapuskan rasa marah di hati. I percaya suatu masa nanti you akan hargai perasaan ini.

My Review :

Seperti buku nipis yang lain, buku ini juga tidak lari dari masalah yang sama iaitu kekurangan ruang untuk watak berkembang dengan baik. Watak utama Lia yang menjadi janda muda setelah berpisah dengan Wan Saiful yang dikahwini atas dasar memenuhi harapan keluarga masing-masing. Dalam pada masa yang sama, Wan saiful masih menaruh kasih pada kekasih lamanya lantaran mengambil keputusan berpisah dengan Lia.
Lia tegar, lalu dalam kepasrahan menjadi janda, banyak kisah-kisah yang mampu merubah pendirian Lia iaitu tidak mahu berkahwin lagi.Perkenalan dengan Nik Adil adalah titik permulaan untuk perubahan itu berlaku.
Pada saya, dengan buku senipis ini,tidak banyak ruang untuk penulis ini menulis sesuatu yang bisa membangkitkan rasa dalam diri saya, namun buku ini tidaklah begitu teruk cuma bisa-biasa sahaja.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home