Koleksi Jual Bukus

Blog ini secara khususnya adalah untuk saya me'review' buku-buku koleksi saya.Novel-novel Melayu dan English.Segala maklumat tentang buku-buku ini turut dipaparkan supaya senang untuk sesiapa yang berminat membeli buku-buku tersebut mencarinya di pasaran.Saya juga berharap agar blog saya ini dapat membantu peminat-peminat buku mendapat maklumat dan idea tentang sesuatu buku sebelum membelinya.

Thursday, February 09, 2006

Nur Penyuluh Hidayah- Tarikuddin Haji Hassan


My Book Information :

Judul : Nur Penyuluh Hidayah
Penulis : Tarikuddin Haji Hassan
Penerbit : Rhythm Distributor Sdn Bhd
ISBN : 983-187-393-9
Edisi : 2004
Tema : Kehidupan / Misteri / Romantik
Mukasurat : 303
Kulit Buku : Lembut
Harga : RM 9.90
Kod : NML0019TAHA001LMR

My Rate : ***1/2

Synopsis From Back Cover :

Akibat dendam kehidupan tergugat jua. Akob merupakan watak utama dalam cerita ini. Satu demi satu perbuatan khianat dilakukannya terhadap keluarga Pak Kar Kudung sehingga sanggup menipu, memperkosa dan membunuh. Sebuah kisah di perkampungan yang penuh dengan tragedi. Namun ‘Nur Penyuluh Hidayah’ terpancar jua ke sanubari Akob. Berjayakah ‘Nur’ itu mengubah sikapnya? Sebuah cerita yang sungguh mendebarkan!

My Review :

Saya belum pernah membaca karya dari penulis ini. Dan Novel ini adalah karya pertama penulis ini yang saya baca. Saya menyukainya-jika penulis ini ialah penulis baru, gaya bahasa dan olahan nya mampu menambah minat saya untuk mencari karyanya yang lain. Watak-watak dalam novel ini dibangunkan sedemikian rupa mampu menarik keinginan saya untuk tahu sehingga ke penghujung cerita. Gaya bahasa dan olahan cerita yang kemas membuatkan pembacaan saya laju.
Cerita ini satu lagi kisah kehidupan yang disulam dengan misteri yang terkawal. Dan bonus dalam novel ini ialah kesudahan yang menginsafkan-ie dengan cara pendekatan rohaniah(agama) menjadikan novel ini sesuai untuk dimiliki dan dibaca oleh semua lapisan umur.

1 Comments:

Blogger sejadahburuk said...

buku ni ayah kawan saya yg buat.sgt bagus....

Tuesday, 09 September, 2008  

Post a Comment

<< Home