Koleksi Jual Bukus

Blog ini secara khususnya adalah untuk saya me'review' buku-buku koleksi saya.Novel-novel Melayu dan English.Segala maklumat tentang buku-buku ini turut dipaparkan supaya senang untuk sesiapa yang berminat membeli buku-buku tersebut mencarinya di pasaran.Saya juga berharap agar blog saya ini dapat membantu peminat-peminat buku mendapat maklumat dan idea tentang sesuatu buku sebelum membelinya.

Wednesday, January 25, 2006

Cincin Permata Biru- Mior Shariman Hassan


My Book Information :

Judul : Cincin Permata Biru
Penulis : Mior Shariman Hassan
Penerbit Creative Enterprise Sdn Bhd
ISBN : 983-893-167-5
Edisi : 1996
Tema : Kehidupan /Misteri/ Romantik
Mukasurat : 492
Kulit Buku : Lembut
Harga : RM 19.90
Kod : NML0014MSH001LMR

My Rate : ****

Synopsis From Back Cover :

Apakah benar cincin itu membawa tuah ? Atau ia membendung sial di sebalik dusta yang dilakukan oleh manusia pemburu mimpi. Atau sekadar...cincin permata biru penghias jari...

My Review :

Inilah salah satu contoh yang baik. Buku ini penuh dengan misteri dan menyeramkan, anda jangan terkejut jika saya katakan buku ini juga penuh dengan humor yang terkawal. Pada saya gaya bahasa penulis ini amat baik, pengolahan yang bagus. Jangan teragak-agak untuk membeli buku ini kerana saya jamin buku ini pasti membuatkan anda tak nak tidur bukan kerana takut, tapi kerana nak tahu kesudahan cerita. Buku ini cukup perencah, all in one, seram,misteri,cinta,kelakar-semuanya ada.
Dialog 'witty', penbangunan watak yang baik, gaya bahasa dan olahan cerita yang amat baik, plot yang amat menarik dan kompleks tetapi tidak mengelirukan.
Buku ini amat tidak merugikan untuk dibeli. Jika anda terjumpa buku ini di mana-mana kedai buku, terus sambar dan baca.Pasti tidak dikecewakan, ini jaminan saya. Lain dari novel yang lain. Saya jamin 100%!

12 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Salah satu buku kesukaan akak.

Wednesday, 25 January, 2006  
Anonymous Anonymous said...

A'kum, kak Norra ni.

Nasib baik blog ini dah 'terbuka' untuk semua orang.

Wednesday, 25 January, 2006  
Blogger jualbukus said...

waalaikumussalam kak norra

terima kasih kerana sudi berkunjung ke sini, buku ini memang ada 'sesuatu'. tak sangka kak norra juga menyukai buku ini....8-)

Thursday, 26 January, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Hmm ... lepas ni bacalah sambungan CPB ni, tapi bukan terbitan CESB, terbitan Sutek Corp. Sdn. Bhd

Thursday, 26 January, 2006  
Blogger jualbukus said...

thanks for the info- ya allah tak tahu pun PCB ada sambungan.-Sutek Corp? tak pernah saya lihat buku-buku keluaran syarikat ini di kedai-kedai buku. tapi, jika saya nampak novel ini mesti saya sambar.apa tajuk buku tu? PCB 2?

Thursday, 26 January, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Cincin Permata Biru 2; tapi susah nak dapat. Tapi kalau rajin selongkar kedai buku mamak, mungkin boleh berjumpa.

Friday, 27 January, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Olahan buku ini sangat menarik....
Manusia yang tamak dan terpengaruh dengan hasutan nafsu itu sangat membinasakan...

Thursday, 06 December, 2007  
Blogger muhammad amir rafae bin hashim said...

En. Mior,
Bukankah sebelum ini novel Cincin Permata Biru cover dia lain?

Sbb sblm ini saya ada memiliki novel tersebut (rasanya 1st edition tahun...94 or 95) masa tu i bought kat PWTC book fair dan meet dgn U kat sana dan Liza Akaun...
Well, disebabkan novel tu, saya pun memakai cincin permata biru...

mar-a-fae.blogspot.com

Wednesday, 05 March, 2008  
Blogger jualbukus said...

Salam Amir,

Betul tu Amir.Cover dlm blog saya tu yang second edition punya.

Sebenarnya yang ada dalam koleksi saya ialah first edition.Sama seperti Amir punya.

Tuesday, 11 March, 2008  
Blogger Jimie The Hollow said...

buku yg amat bosan......

Saturday, 02 August, 2008  
Blogger farinas's family said...

en mior, boleh saya dapatkan novel ini? memang sy amat berminat dgn buku ini. beritahu cara mcmana saya boleh daptkan nya. no telefon sy, 0197987632

Sunday, 22 November, 2009  
Anonymous nurul said...

salam. singgah ke blog kedai
emas kami ye. tq tuan blog, tumpang laluan k..

Friday, 26 February, 2010  

Post a Comment

<< Home