Koleksi Jual Bukus

Blog ini secara khususnya adalah untuk saya me'review' buku-buku koleksi saya.Novel-novel Melayu dan English.Segala maklumat tentang buku-buku ini turut dipaparkan supaya senang untuk sesiapa yang berminat membeli buku-buku tersebut mencarinya di pasaran.Saya juga berharap agar blog saya ini dapat membantu peminat-peminat buku mendapat maklumat dan idea tentang sesuatu buku sebelum membelinya.

Saturday, December 31, 2005

Keruh Di Muara- Radzemah Bolhassan

My Book Information :

Judul : Keruh Di Muara
Penulis : Radzemah Bolhassan
Penerbit : Rhythm Publishing Co Sdn Bhd
ISBN : 983-187-399-8
Edisi : 2004
Tema : Kehidupan/Romantik
Mukasurat : 391
Kulit Buku : Lembut
Harga : RM 16.90
Kod : NML0009RABO001LR

My Rate : ***1/2

Synopsis From Back Cover :

Kerana ego, Dasima sering menyisihkan diri daripada ibunya. Lantaran itu Dasima sentiasa merasa terasing. Dasima ingin berubah. Namun perubahan yang cuba dilakukan seolah tidak mendapat tempat di hati ibunya. Dasima kecewa lalu dia membawa diri ke perantauan. Dapatkah Dasima membina hidup baru di tempat orang atau keruh di hatinya sering bersulam ganti?

My Review :

Saya membeli buku ini kerana tertarik membaca sinopsis di belakang buku. Pada saya, plot nya berbeza dengan novel-novel yang lain. Saya juga menyukai watak Dasima. Mungkin pada sesetengah orang menganggap Dasima keras kepala tapi pada saya Dasima cekal. Dengan gaya bahasa yang mudah cerita ini diolah kemas. Penumpuan penulis dalam membangunkan watak dan suasana yang sesuai denga jalan cerita cukup meyakinkan. Walaupun novel ini saya kira untuk bacaan 'ringan', tetapi penulis tidak lupa tentang pembangunan watak dan jalan ceritaBuku ini tidak rugi untuk dimiliki.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home