Koleksi Jual Bukus

Blog ini secara khususnya adalah untuk saya me'review' buku-buku koleksi saya.Novel-novel Melayu dan English.Segala maklumat tentang buku-buku ini turut dipaparkan supaya senang untuk sesiapa yang berminat membeli buku-buku tersebut mencarinya di pasaran.Saya juga berharap agar blog saya ini dapat membantu peminat-peminat buku mendapat maklumat dan idea tentang sesuatu buku sebelum membelinya.

Monday, December 26, 2005

Yang Terindah- Anis Ayuni


My Book Information :

Judul : Yang Terindah
Penulis : Anis Ayuni
Penerbit : Alaf 21 Sdn Bhd
ISBN : 983-124-125-8
Edisi : 2004
Tema : Romantik
Mukasurat : 448
Kulit Buku : Lembut
Harga : RM 15.00
Kod : NML0005ANAY001R

My Rate : ****

Synopsis From Back Cover :

Elly, gadis pingitan yang tidak pernah mengecap kasih seorang ayah. Lalu, rasa sayangnya tertumpah pada Zahari, lelaki tempatnya berkongsi suka dan duka selama ini. Masa yang berlalu menginjak usia. Rupanya dalam diam, telah lama lelaki itu menaruh hati terhadapnya.Tapi, mana mungkin dia membalasnya. Dia tidak tega menerima lafaz cinta seorang lelaki yang telah bertahun-tahun dianggapnya sebagai abang sendiri. Lantas dia mengambil keputusan menjauhkan diri.Namun, perpisahan itu menyedarkannya bahawa lelaki itu amat dekat di hati dan dikasihi. Payahnya menerima hakikat; perpisahan itu begitu menyakitkan, mendera rindu dan menghukum perasaan sendiri.Saat hatinya terbuka untuk menerima Zahari, kehadiran Dr. Hazlin merobek segala impian. Berjayakah dia memiliki semula hati lelaki yang telah ditolak cintanya itu atau cukupkah sekadar mengabadikan momen terindah itu dalam kenangannya?Persoalan demi persoalan tidak terungkai, namun yang pasti lelaki itu amat dicintainya...

My Review :

Buku ini adalah karya yang bagus. Ada beberapa sebab mengapa saya katakan buku ini karya yang baik. Pertama olahan dan gaya bahasa penulis ini baik, dan tidak mengelirukan. Kedua penjiwaan pembaca menjiwai watak- watak dalam karya ini terkesan kerana pembangunan watak yang amat baik. Ketika membaca karya ini saya berasa ada sesuatu yang menarik saya untuk terus membacanya hingga ke akhir cerita. Pada saya, tarikan itu hanya hadir jika olahan dan garapan seseorang penulis itu baik. Dan buku ini di dalam kategori itu.

Cara penulisan penulis ini saya kira berjaya menarik minat saya untuk membeli karya-karyanya yang lain. Saya meletakkan karya ini sebagai sebuah karya yang baik, bawah sedikit dari Satu Janji karya Ramlee Awang Murshid. Tidak rugi memilikinya.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Novel terbaru Anis Ayuni ialah Kau Kekasih Ku. Anda akan suka dgn yang ni juga. Gemersik kalbu juga tak terkecuali. Beliau telah menghasilkan sebanyak 5 novel semuanya dan kesemuanya hebat!

Saturday, 04 March, 2006  

Post a Comment

<< Home