Koleksi Jual Bukus

Blog ini secara khususnya adalah untuk saya me'review' buku-buku koleksi saya.Novel-novel Melayu dan English.Segala maklumat tentang buku-buku ini turut dipaparkan supaya senang untuk sesiapa yang berminat membeli buku-buku tersebut mencarinya di pasaran.Saya juga berharap agar blog saya ini dapat membantu peminat-peminat buku mendapat maklumat dan idea tentang sesuatu buku sebelum membelinya.

Friday, August 04, 2006

Novel Melayu Yang Ingin Dimiliki

Di bawah saya letakkan tajuk-tajuk novel melayu yang ingin saya beli/miliki. List ini akan bertambah dari semasa ke semasa.List ini juga akan berkurang dari semasa ke semasa apabila saya sudah beli atau miliki sesebuah novel itu.(list novel english lain)

1. kau bukan untukku-Najwa Dania Daniel
2. takdir cinta-Dina Najat
3. Sayangku...Latifah-Dhiya Syakira
4. Bila lagi mentari limpahkan sinar-ahadiat akashah
5. kisah satu malam-ahadiat akashah
6. air mata pertama-mohd nasruddin dusuki
7. sebening air mata-mohd nasruddin dusuki
8. anggerik di tangkai mawar-manaf hamzah
9. lagenda seribu kekasih-diya elora
10. mahligai-salina ibrahim
11. tirai impian-ma lee chuswan
12. diari seorang petualang-naguib mahfuz
13. persinggahan-norhisham mustafa
14. sutera dalam lukisan-abd talib hassan
15. khailee-abd talib hassan
16. jerebu-abd talib hassan
17. lambaian huda-mohd nazmi yaakub
18. danur kasih-
19. tiada lagi cinta-norafishah md hassan
20. demi kasih demi sayang-liza meor rashdi
21. kau kekasihku-anis ayuni
22. hati yang tertusuk-nia azalea
23. mencari kekasih-zaharah muhammad
24. permata asmara-rozita a wahab
25. tunjukkan aku satu bintang-john norafizan
26.sentuhan-hasanuddin md isa
27.sinar kasihmu-mohd hizam hj ali
28.tak ingin menagis lagi-maharam mamat
29.warna-warna kasih-zulkarnain estar
30.selaut kasih-azilawati mat angsar
31.ke mana hatimu-ayman haikal
32.kisah kasih-kreisya reisya
33.impian kasih-liza zahira
34.mencari cinta-leeya myra
35.bila cinta membara-mazia harris
36.kasih antara kita-aleeya aneesa
37. adam dan hawa-aisya sofea
38.sehangat asmara-aisya sofea
39.tiada lagi mimpi-sharifah abu salem
40.tak semanis impian-sharifah abu salem
41.tak seindah mimpi-sharifah abu salem
42.fantasia romantika-rio hermawan
43.beberapa novel dari penulis khairul aswad ramli(novel2 dia memang semua thriller/misteri/penyiasatan ke???)

kebiasaannya, saya mesti akan beli novel2 yang dah nak pupus(maksudnya novel2 yang sudah lama diterbitkan. ataupun novel2 yang diterbitkan oleh penerbit selain dari alaf21 dan cesb)kenapa? kerana novel2 ni kalau sold out-susah nak cari balik manakala kalau novel terbitan alaf 21 dan cesb senang nak cari di mana2 kedai buku atau pun boleh beli online.

p/s:sebab tu banyak novel2 alaf 21 dan cesb yang sengaja saya tangguhkan pembelian supaya saya dapat membeli novel2 yang saya tahu akan pupus kalau lambat beli.

lebih2 lagi novel2 alaf 21-saya 'terpaksa menganaktirikan' novel2 alaf21 kerana servis alaf21 sangat baik dan efisien ditambah dengan novel2 alaf21 ada di mana2(menunjukkan promosi sangat berkesan). saya tahu jika 5 tahun akan datang, saya tetap boleh beli novel2 alaf21 yang lama2. saya pernah berurusan dengan pekerja alaf21(melalui telefon)-servis mereka sungguh baik.saya dilayan dengan baik dan efisien.setiap pertanyaan dijawab dengan baik dan suara yang mesra-professional.

semua ni sememangnya dianggap remeh bagi sesetengah penerbit tetapi percayalah servis(perkhidmatan) dan layanan yang baik mencerminkan mutu sesebuah syarikat penerbit.

yang penting list saya ni pasti akan berubah-ubah jika ada buku2 yang baru.:)

2 Comments:

Anonymous lady k said...

aku mmg ske gle ah bab bce2 novel ney an..
coz pd ak ney dpt release tension n bla..bla...bla..
tp ak slluny akn admired ngn hero dy ah an..
ye la..dlm novel hero dy lw x nsem mmg x sah la..
ape2 aje laaa!!!
pendek kte bku2 novel especially y romantik mmg feberet ak la
ahakz!!
ak pon da zde ap ag nk ckp..
so,pupai!!(n_n)v

Thursday, 18 June, 2009  
Anonymous lady k said...

aku mmg ske gle ah bab bce2 novel ney an..
coz pd ak ney dpt release tension n bla..bla...bla..
tp ak slluny akn admired ngn hero dy ah an..
ye la..dlm novel hero dy lw x nsem mmg x sah la..
ape2 aje laaa!!!
pendek kte bku2 novel especially y romantik mmg feberet ak la
ahakz!!
ak pon da zde ap ag nk ckp..
so,pupai!!(n_n)v

Thursday, 18 June, 2009  

Post a Comment

<< Home