Koleksi Jual Bukus

Blog ini secara khususnya adalah untuk saya me'review' buku-buku koleksi saya.Novel-novel Melayu dan English.Segala maklumat tentang buku-buku ini turut dipaparkan supaya senang untuk sesiapa yang berminat membeli buku-buku tersebut mencarinya di pasaran.Saya juga berharap agar blog saya ini dapat membantu peminat-peminat buku mendapat maklumat dan idea tentang sesuatu buku sebelum membelinya.

Friday, August 04, 2006

Bagaimana Caranya Anda Membaca Novel???

Tetiba rajin pulak nak tulis pasal ni.

Sesetengah orang akan membaca start dari tengah novel hingga akhir.

Sesetengah orang akan baca skip2 cari part yang best2 je

Sesetengah orang jika buku tu tak menepati citarasa atau bosan terus tak sentuh buku tu lagi walaupun hanya baca 5 6 helai je!!!

Sesetengah orang pula baca dari mukasurat pertama sampai habis tanpa skip tak kira buku tu best atau bosan.

Saya pula dalam kategori yang akhir. Saya akan baca dari awal sampai abis.tapi part2 yang agak bosan,saya baca laju.

lagi satu sikap saya, saya akan baca dua novel dalam sekali baca-maksudnya saya baca gilir2 antara dua novel tu.

so biasanya saya akan pilih satu novel tebal, satu lagi tak begitu tebal-dari dua penerbit dan penulis yang berbeza.seboleh-bolehnya dari genre yang berbeza.mungkin satu romantik/satu lagi kehidupan.

anda pula macam mana???

p/s:ari ni tetiba je rajin nak meghupdate blog walaupun tangan dah penat menaip coz idea tengah banyak nak citer. kepenatan tangan terpaksa diabaikan dek idea datang mencurah-curah.hehehe

1 Comments:

Anonymous tuahfarhanz said...

hi,just nak bg pendapat..if bace novel ramlee awang murshid, xleh bace skip2..nnt xtau apa kisah sebenarnye cite tu..neway, nice topic on ur blog..

Wednesday, 30 December, 2009  

Post a Comment

<< Home